Thursday, July 14, 2005

Infocomm in dispute with Newscorp

Anil Ambani owned-Anil Dhirubhai Ambani Enterprises is in situation of a dispute over trademark with Newscorp. The Rupert Murdoch-owned Newscorp is understood to have taken objection to using the word `Sky' in its direct-to-home (DTH) venture of the Indian brand. 'Sky' has been christened as Reliance Skymagic. Newscorp has claimed that Sky is registered trademark of BSkyB.The Anil Ambani group had only recently applied for a DTH licence under this brand name. The trademark SKY is also registered in India in Classes 9 and 16 under the provisions of the Trademarks Act, 1999. The DTH market is getting crowded with four players - the Subhash Chandra-promoted Dish TV, Prasar Bharati's DD Direct, Sun Direct and T-Sky - already in the Indian market. With Reliance and BPCL also interested in the business, India would be a unique market with several operators. Internationally, this is restricted to just one or two players depending on the size of the market.